2020-04-02 23:28:51

7.a i 7.b razred: Ritam plošno istanjenih masa

Ritam plošno istanjenih masa

Promotri i uoči

Promotri fotografiju biljke. Što uočavaš? Kako su raspoređeni listovi ove biljke: simetrično ili asimetrično? Gdje se preklapaju? Gdje se usijecaju jedan u drugi? Svaki od ovih listova ima svoju konstrukciju (armaturu ili građu) žila koje svojom zakrivljenošću određuju način savijanja lista.

Kako bi napravio/la od gline ove listove? Od kojeg bi ih još materijala mogao/la izraditi tako da zadrže svoj uglati, plošno-istanjeni i savinuti karakter? A koji bi ih način moglao/la povezati, a da ne upotrebljavaš ljepilo?

 

 

Masa je riječ koja označava zatvoreni i zbijeni volumen određene gustoće. Svaki volumen ima određenu masu, veliku ili malu. Masa se može oblikovati rukama ili alatima. Plošno istanjena masa nastaje istanjivanjem neoblikovane mase dlanovima ili valjkom. Plošno istanjene mase su i listovi papira, kartoni, staklo, plastične ploče, lim, a u prirodi razni plošni oblici.

 Naum Gabo; "Konstruirana glava"

Istraži i prouči kako je kipar u ovom portretu postigao punoću volumena plošno istanjenim masama. Je li oponašao stvarne oblike lica?

Kojim sredstvima je u šupljoj ljevkasto udubljenoj masi umjetnik izrazio elemente lica, glave i ramena? Istraži kontraste smjerova, oblika i veličina plošno istanjenih masa u strukturi „Konstruirane glave“. Istraži ulogu svjetla u postizanju dojma volumena lica. Na kojim mjestima je to najočitije? Kako je umjetnik oblikovao nos, a kako oči na skulpturi? Zamisli da je skulptura od kartona. Na koji način bi spojio/pojedine dijelove bez da koristiš ljepilo?

 

Zadatak:

Uzmi škare, skalpel i tvrđi, jednoslojni karton od kutija za cipele, riže, keksa i sl. (ne deblji karton ). Ploča kartona neka bude što veća. Možeš je izrezati u bilo kojem geometrijskom ili negeometrijskom obliku. Škarama zarezuj karton na stranama (prije rezanja možeš si zacrtati olovkom). Zarezi neka budu različite dužine (kratki-dugački)  i različitih smjerova (vodoravno – koso) kao i različitog razmaka. Zarezane dijelove savijaj pod različitim kutovima (šiljasti, pravi, tupi) i smjerovima (prema naprijed i natrag), posebno na donjoj strani tako da karton samostalno može stajati u prostoru. Ako želiš da savinuti dio kartona izgleda zaobljeno savij ga pomoću olovke ili škara.

 U unutrašnjem dijelu krtonske ploče napravi zareze skalpelom kao i po rubovima samo što sada možeš zarezati i polukružno ili kružno. U njih ćeš umetati kartone širine zareza, ravne ili zaobljene ili pak tuljke, ako si načinio/la rupe. Ti kartoni neka prolaze u prostor na drugu stranu kartona. Kartoni neka budu različitih dužina (kao da se radi o ladicama koje su različito otvorene). Njihovi krajevi mogu biti ravni, savinuti oblo ili uglato.

   

Vojin Bakić: "Razlistana forma"

 

7b – zadatak treba dovršiti i predati do 17.4 u onenote bilježnicu Likovna kultura 7b/zadaće pod svojim imenom na linku https://www.onenote.com /notebooks?auth=2&nf=1

Ako iz nekog razloga ne ide, onda šaljite na mail durdica.novak-zagar@skole.hr

7a – zadatak treba dovršiti i predati do 24.4 u onenote bilježnicu Likovna kultura 7a/zadaće pod svojim imenom na linku https://www.onenote.com /notebooks?auth=2&nf=1

Ako iz nekog razloga ne ide, onda na mail durdica.novak-zagar@skole.hr

Pitanja vezana za pojašnjenje zadatka postavljajte u onenote bilježnici u opciji Prostor za suradnju/korištenje prostora.

 

Osnovna škola "Trsat" Rijeka